poniedziałek, 16 marca 2015

Koncert Mariusza Kwietnia i Nadine Sierra w Teatrze Wielkim w Warszawie

Photo: Anna Kowalik
Chciałabym napisać, że mieliśmy wczoraj w Teatrze Wielkim Operze Narodowej ucztę belcantową, ale ponieważ koncert był chyba w powszechnym odczuciu  krótki (za krótki!), powiem, że dostaliśmy pyszny muzyczny tort. 


W programie znalazły się utwory Rossiniego, Belliniego i Donizettiego. Dyrygował z energią i wdziękiem Carlo Montanaro. Długo wyczekiwany przez nas Mariusz Kwiecień był w świetnej formie - bardzo lubię słuchać jego głosu (crème de la crème!) a prezentowane arie dawały mu możliwość pokazania maestrii technicznej (co bardzo, rzecz jasna, lubimy, choć to piekielnie trudne!). Amerykańska sopranistka Nadine Sierra, mimo, że właściwie dopiero rozpoczyna swoją  karierę, już jest doskonała i pewnie niedługo zacznie być o niej głośno. Oboje z Mariuszem Kwietniem, starali się wcielać w postaci ze śpiewanych arii, co było szczególnie efektowne w duetach. 

Podobało mi się wszystko, ale dlatego że kocham "Łucję z Lammermoore" bardzo cieszyłam się, że mogę posłuchać dłuższych fragmentów tej opery: arii Łucji Regnava nel silenzio  z aktu I i  duetu Enrico i Łucji z II aktu Il pallor funesto, orrendo.

Mariusz Kwiecień podpisując nam płyty i rozdając autografy potwierdził, że ma w planach zaśpiewanie Króla Rogera w Operze Krakowskiej w tym roku. Powiedział też piękną rzecz - że chce przyjeżdżać do Polski i występować dla nas teraz, kiedy ma dobry głos, jest w dobrej kondycji,  a nie u końca swojej drogi, jak to czyni wielu - chce nam dawać z siebie to, co najlepsze - dlatego tak go podziwiamy i szanujemy.


PS. Dziękuję moim wspaniałym kompanom za ten piękny wieczór w operze i jej okolicach! :)
 
PROGRAM KONCERTU
Gioacchino Rossini (1792-1868)
Cyrulik sewilski opera buffa w dwóch aktach
Libretto: Cesare Sterbini
1. Uwertura
2. Largo al factotum (aria Figara z aktu I)
3. Temporale z II aktu
4. Dunque io son? (duet Rosiny i Figara z aktu I)

Gaetano Donizetti (1797-1848)
Napój miłosny opera comica w dwóch aktach
Libretto: Felice Romani
5. Prendi, per me sei libero (aria Adiny z aktu II)
przerwa
Vincenzo Bellini (1801-1835)
Purytanie opera seria w trzech aktach
Libretto: Carlo Pepoli
6. Ah! Per sempre io ti perdei (aria Riccarda z aktu I)
Gaetano Donizetti
Łucja z Lammermooru opera seria w trzech aktach
Libretto: Salvatore Cammarano
7. Regnava nel silenzio (aria Łucji z aktu I)
Solo na harfie: Grażyna Strzeszewska
8. Il pallor funesto, orrendo (duet Enrica i Łucji z aktu II)
Don Pasquale opera buffa w trzech aktach
Libretto: Giovanni Ruffini
9. Uwertura
10. E il dottor non si vede! (duet Noriny i Malatesta z aktu I)

 Photo: Anna Kowalik

 Photo: Anna Kowalik
Photo: Anna Kowalik

4 komentarze:

  1. Ten ,,deser" to dla nas, tych za oceanem... Dzieki ogromne, ze tak szybko po uczcie go podalas. GH

    OdpowiedzUsuń
  2. Gabrysiu, wiesz, że jak się coś podoba, to siedziałoby się i słuchało, słuchało ...
    Były jeszcze bisy, jasne, ale także za mało - 3 - co to jest na tak rozentuzjazmowaną publiczność ...

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdzie udało się Państwu wówczas złapać artystę i uzyskać autograf? Chciałabym bardzo zrobić to teraz, przy okazji Oniegina, ale nie wiem, czy będzie to możliwe...

    OdpowiedzUsuń
  4. Pani Anno, trzeba wyjść z budynku TWON, obejść go na prawo, śmiało wejść do niego tam, gdzie wychodzą artyści. I już :). Może Pani zapytać jeszcze dokładniej pań portierek; podpowiedzą.

    OdpowiedzUsuń