Photo: Opera Nova
Ekstatycznego zachwytu u mnie nie wywołało, ale to było naprawdę bardzo dobrej jakości przedstawienie operowe.
Mocna była przede wszystkim strona wokalna. Włoski tenor Leonardo Gramegna - Otello - śpiewał niezwykle swobodnie tę jedną z najtrudniejszych chyba tenorowych partii - aż dziwne, że nie jest dotąd znany szerszej publiczności - życzę mu tego serdecznie. Głos ma męski, o pięknej barwie, dysponuje świetną techniką. Sandra Janusaite - Desdemona - wydaje się, że w pierwszym akcie musiała się nieco rozśpiewać i zaakomodować do sali, ale z minuty na minutę jej śpiewanie nabierało blasku. Kulminacją wieczoru była dla mnie "Ave Maria" - w ogromnym skupieniu, niezwykle przejmująco wykonana przez Janusaite aria - modlitwa.
Mocna była przede wszystkim strona wokalna. Włoski tenor Leonardo Gramegna - Otello - śpiewał niezwykle swobodnie tę jedną z najtrudniejszych chyba tenorowych partii - aż dziwne, że nie jest dotąd znany szerszej publiczności - życzę mu tego serdecznie. Głos ma męski, o pięknej barwie, dysponuje świetną techniką. Sandra Janusaite - Desdemona - wydaje się, że w pierwszym akcie musiała się nieco rozśpiewać i zaakomodować do sali, ale z minuty na minutę jej śpiewanie nabierało blasku. Kulminacją wieczoru była dla mnie "Ave Maria" - w ogromnym skupieniu, niezwykle przejmująco wykonana przez Janusaite aria - modlitwa.
To, czego mi bardzo zabrakło, to pokazania uczucia Otella i Desdemony w duecie z I aktu "Già nella notte densa" - reżyser oddalił ich od siebie, kazał patrzeć na publiczność - do tego całują nie siebie, a swoje (własne!) ręce. Dlaczego? Jeśli nie widzę uczucia głównych bohaterów, chłodnieje także mój stosunek do tego, co dzieje się na scenie... Zdziwiło mnie także kilka innych pomysłów reżyserskich - na przykład walka na reflektory sceniczne, nie na miecze (?).
Całe szczęście, że w muzyce nie było żadnych deficytów i dzieło Verdiego zabrzmiało tego wieczoru wspaniale.
Całe szczęście, że w muzyce nie było żadnych deficytów i dzieło Verdiego zabrzmiało tego wieczoru wspaniale.
Photo: Opera Nova
Kierownik
muzyczny i dyrygent Gintaras Rinkevičius
Dyrygent Martynas Staškus
Reżyseria Eimuntas Nekrošius
Scenografia Marius Nekrošius
Kostiumy Nadežda Gultiajeva
Reżyseria świateł Levas Kleinas
Przygotowanie chóru Česlovas Radžiūnas
Dyrygent Martynas Staškus
Reżyseria Eimuntas Nekrošius
Scenografia Marius Nekrošius
Kostiumy Nadežda Gultiajeva
Reżyseria świateł Levas Kleinas
Przygotowanie chóru Česlovas Radžiūnas
Otello
Leonardo Gramegna
Desdemona
Sandra Janušaitė
Lodovico
Egidijus Dauskurdis
Jago
Dainius Stumbras
Cassio
Audrius Rubežius
Emilia
Laima Jonutytė
Montano
Arūnas Malikėnas
Roderigo
Rafailas Karpis
Herold
Ignas Misiūra
Dyrygent Martynas Staškus
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz