niedziela, 21 sierpnia 2016

Gaetano Donizetti Messa da Requiem - Warszawa 19.8.2016

Vaclav Luks, soliści, Collegium 1704, Collegium Vocale
fot. Darek Golik
Chociaż do Warszawy wybraliśmy się w piątek głównie na koncert z udziałem Jana Lisieckiego w Filharmonii Narodowej,  jednak największym przeżyciem muzycznym nie tylko tego wieczoru, ale ostatnich kilku miesięcy, okazało Requiem Gaetano Donizettiego w Bazylice Świętego Krzyża.  Utwór napisał kompozytor poruszony śmiercią kolegi - Vinzenzo Belliniego. Z pasją wykonali to nieukończone, ale naprawdę wspaniałe dzieło, artyści orkiestry instrumentów dawnych Collegium 1704, chór Collegium Vocale  oraz czescy i polscy śpiewacy pod dyrekcją Vaclava Luksa. Miłośnicy opery mogli cieszyć się pięknie napisanymi partiami na głosy solowe, szczególnie męskie - mieliśmy możliwość słuchania w nich świetnych, choć mało znanych wykonawców: tenora Jaroslava Brezinę, basy Jana Martinika, Jiriego Brucklera. Towarzyszyły im głosy żeńskie najwyższej klasy - Natalia Rubiś i  Agnieszka Rehlis. 
Utwór został zarejestrowany, ukaże się na DVD. Gorąco polecam!
  
 
fot.Wojciech Grzędziński
fot. Darek Golik
 fot. Darek Golik

Chopin i jego Europa
Gaetano Donizetti
Messa da Requiem
Bazylika Świętego Krzyża
Przed sercem Chopina 

Wykonawcy:
NATALIA RUBIŚ SOPRAN
AGNIESZKA REHLIS ALT
JAROSLAV BŘEZINA TENOR
JAN MARTINÍK BAS
JIRI BRÜCKLER BAS
VÁCLAV LUKS DYRYGENT

4 komentarze:

  1. Przyznam, że nigdy nie słyszałem tego dzieła. Ale jestem ciekaw.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie! Ja też nie miałam pojęcia, że coś tak pięknego istnieje i tym większa to była niespodzianka! A przy tym czy to nie wzruszające, że Donizetti napisał "Requiem" dla Belliniego?

      Usuń
  2. Wzruszające i smutne. A propos - dziś zmarła Daniela Dessi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, przeczytałam w wiadomościach. Podobno rak ... Wielka szkoda.

      Usuń